اگر سرفه‌های فرزندتان قطع نمی‌شود بخوانید دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد ترفندهای ساده برای مدیریت مصرف آب چرا مبلغ واریزی علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان متفاوت بود؟ ضوابط و مقررات پرداخت مستمری بازماندگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۰ تیر ۱۴۰۳) بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در انتظار واریز ۳ میلیون تومانِ متناسب‌سازی حقوق (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره آخرین وضعیت تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی خراسان رضوی در جمع استان‌های با نرخ بالای فرونشست
سرخط خبرها

مریخ گردی روی زمین | معرفی مکان‌هایی که شبیه بیابان‌های مریخ است

  • کد خبر: ۴۴۶۷۳
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
مریخ گردی روی زمین | معرفی مکان‌هایی که شبیه بیابان‌های مریخ است
می‌گویند میلیارد‌ها سال پیش، مریخ و زمین شباهت زیادی به هم داشتند و حالا از اروپا گرفته تا انتارکتیکا (جنوبگان) و تا همین کشور خودمان، مکان‌های بسیاری روی زمین هستند که با بیابان‌های سرد سیاره سرخ تفاوت چندانی ندارند.
ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛ بشر همواره به آسمان نگریسته است و غرق در تماشای ستارگان، رؤیای سفر به فضا و قدم گذاشتن بر سیارات ناشناخته و شگفت انگیز را در سر می‌پرورانده است. می‌گویند میلیارد‌ها سال پیش، مریخ و زمین شباهت زیادی به هم داشتند و حالا از اروپا گرفته تا انتارکتیکا (جنوبگان) و تا همین کشور خودمان، مکان‌های بسیاری روی زمین هستند که با بیابان‌های سرد سیاره سرخ تفاوت چندانی ندارند، مکان‌هایی که در اینجا به ۳ نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
 

جزیره دِوون در کانادا

از این مکان به عنوان یکی از شبیه‌ترین مکان‌ها به مریخ روی کره زمین یاد می‌شود. جزیره دوون یک گستره خاکی واقع در خلیج بافین در قلمرو نوناووت در کاناداست که هم به لحاظ آب وهوایی و هم ظاهری شباهت بسیاری به سیاره سرخ دارد. این جزیره خالی از سکنه غالبا مه آلود، پر است از جذابیت‌های مریخ گونه: آب وهوایی شبیه به بیابان‌های قطبی، زمین‌هایی بی آب وعلف و پرخطر، دره‌های عمیق و باریک و یک دهانه برخوردی که حاصل برخورد یک شهاب سنگ با زمین است.
شما می‌توانید بدون متحمل شدن هزینه‌های هنگفت سفر، و تنها با استفاده از Google Earth از این مکان زیبا دیدن کنید. اگر هم دلتان بخواهد از نزدیک به تماشای آن بنشینید، می‌توانید سوار یک کشتی کروز شوید و به آنجا بروید.
 

وادی رُم یا دره ماه در اردن

این دره خارق العاده و پهناور که در جنوب اردن قرار دارد همچون ماری راهش را از دل صخره‌هایی از جنس گرانیت و ماسه سنگ گشوده است. شک نکنید. وادی رم دقیقا به همان اندازه‌ای که از نامش بر می‌آید افسانه‌ای است. این مکان همه ویژگی‌های یک تجربه مریخ گردی کامل را دارد: تابستان‌های گرم و سوزان و سرما و یخ بندان‌های زمستان، دره‌های عمیق و باریک به رنگ قرمز آتشین و تل ماسه‌های روانی که در پای ساختار‌های صخره‌ای مرتفع شکل گرفته اند.
 
تعجبی ندارد که کارگردانی مثل ریدلی اسکات این مکان را برای فیلم برداری فیلم «مریخی» انتخاب کرد. این فقط اَشکال اعجاب آور و رنگ‌های قرمز وادی رم نیست که یادآور سیاره سرخ است. وسعت و عظمت وهم انگیز این بیابان یک جور حس سکوت و بی زمانی به انسان می‌دهد که فقط از فضا سراغ داریم.
 

بیابان آتاکاما در شیلی

در طول روز، آبفشان‌های فعال، نمک زار‌ها و چشمه‌های آب گرم بیابان آتاکاما منظره‌ای چشم نواز برای هر بیننده‌ای‌ می‌سازند. زمین سرخ رنگ و سنگی این منطقه که تا چشم کار می‌کند بیابان است و بیابان، دقیقا یک منظره مریخی بی کم وکاست را خلق کرده است. اما در شب، این بیابان یکی از صاف‌ترین آسمان‌های جهان را دارد و یکی از مناطق پرطرف دار برای تماشای ستارگان است. هنگام شب، مسافرانی که بر خاک زنگارخورده و قرمزرنگ این بیابان ساکن هستند می‌توانند به ستارگان و صور فلکی در آسمان چشم بدوزند و حسی مشابه بودن روی سیاره‌ای دیگر را تجربه کنند.
 

منبع: www.tourradar.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->